Νέο «χαστούκι» για την Ελλάδα και τα εγχώρια ΜΜΕ αποτελεί η τελευταία θέση στη λίστα του Ινστιτούτου Ρόιτερς.
Του Χρήστου Ιερείδη
Πάντως ο βαθμός εμπιστοσύνης των Ελλήνων στα ΜΜΕ ήταν φέτος βελτιωμένος κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρσι.
Η κοινή γνώμη, παγκοσμίως μόλις σε ποσοστό 40% δείχνει να εμπιστεύεται τις ειδήσεις. Η ερευνητική ομάδα του ινστιτούτου Ρόιτερς διευκρινίζει πως εμπιστοσύνη και αξιοπιστία δεν είναι ταυτόσημες έννοιες στην έρευνα.
Πιο έντονη είναι αμφισβήτηση των ειδήσεων στους νέους (έως 35 ετών) – μόλις το 37% του συγκεκριμένου ηλικιακού γκρουπ δήλωσε εμπιστοσύνη στην ενημέρωση που λαμβάνει- σε εκείνους με χαμηλό εισόδημα και σε ανθρώπους με επίπεδο μόρφωσης κατώτερο του τυπικού.
Η ελληνική κοινή γνώμη εμφανίζεται διχασμένη στην έρευνα. Μόλις το 52% των Ελλήνων, ανεξαρτήτως φύλου, πιστεύει ότι τα ΜΜΕ καταφέρνουν να το κρατά ενήμερο για τις εξελίξεις, έδειξε το σκέλος της παγκόσμιας έρευνας για την Ελλάδα αναλυτικότερα ευρήματα του οποίου παρουσίασε ο οργανισμός έρευνας διαΝΕΟσις.
Η φετινή παγκόσμια έρευνα έθεσε στο μικροσκόπιο οκτώ δημοσιογραφικούς ρόλους των ΜΜΕ, αναζητώντας τον βαθμό στον οποίον επιτελούν καθέναν ξεχωριστά απέναντι στους πολίτες. Στην Ελλάδα, με εξαίρεση τον ενημερωτικό ρόλο, στους υπόλοιπους επτά τα ΜΜΕ κατάφεραν ποσοστά αρκετά κάτω του 50% και σημαντικά κάτω από από τον παγκόσμιο μέσο όρο, ανά κατηγορία.
Η μεγαλύτερη διαφορά παρατηρείται στον επεξηγηματικό ρόλο των ΜΜΕ (να βοηθούν το κοινό να καταλάβει τι συμβαίνει στην επικαιρότητα: 42% στην Ελλάδα, έναντι 59% μεταξύ 47 χωρών. Στην Ελλάδα απουσιάζει η κουλτούρα επεξηγηματικής δημοσιογραφίας και, πλην εξαιρέσεων, οι ειδήσεις παρουσιάζονται με αποσπασματικό τρόπο.
Διενεργήθηκε με τη μέθοδο του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού (άνω των 2000 ατόμων) που έχει σύνδεση με το διαδίκτυο και όπως τονίζεται δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό του συνολικού πληθυσμού. Επισημαίνεται ωστόσο ότι ποσοστό 79% του πληθυσμού της χώρας έχει σύνδεση στο ίντερνετ.
Η μεγαλύτερη διαφορά παρατηρείται στον επεξηγηματικό ρόλο των ΜΜΕ (να βοηθούν το κοινό να καταλάβει τι συμβαίνει στην επικαιρότητα: 42% στην Ελλάδα, έναντι 59% μεταξύ 47 χωρών. Στην Ελλάδα απουσιάζει η κουλτούρα επεξηγηματικής δημοσιογραφίας και, πλην εξαιρέσεων, οι ειδήσεις παρουσιάζονται με αποσπασματικό τρόπο.
Η έρευνα «έτρεξε» στο δεύτερο 15ήμερο του Ιανουαρίου, όταν στην ελληνική επικαιρότητα βρίσκονταν, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο και οι κινητοποιήσεις για το νομοσχέδιο σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Διενεργήθηκε με τη μέθοδο του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού (άνω των 2000 ατόμων) που έχει σύνδεση με το διαδίκτυο και όπως τονίζεται δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό του συνολικού πληθυσμού. Επισημαίνεται ωστόσο ότι ποσοστό 79% του πληθυσμού της χώρας έχει σύνδεση στο ίντερνετ.
Πηγή: ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
0 Σχόλια
Tο kozanara.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.